woensdag 28 december 2011

Mijn 2011

Het is nog een béétje vroeg om het jaar af te sluiten, maar 2011 heeft zijn langste tijd wel gehad.


Jammer! Want 2011 was een ge-wel-dig jaar! De enige new year's resolution die ik aan het begin van dit jaar maakte heb ik in alle opzichten waargemaakt. Namelijk dat ik dit jaar me op mezelf en alleen maar op mezelf zou richten. Ik zou met niemand rekening gaan houden en zou helemaal mijn eigen weg gaan. Voor het eerst in mijn leven. En dat is gelukt!

Ik maakte verre reizen. In februari drie weken naar Costa Rica waar ik mijn Braziliaanse vriendin die ik nog ken uit Curaçao, heb bezocht. Ik genoot van de zon, van het strand. Ik maakte een jungletocht en ging zelfs aan een kabelbaan de canopy over. Ik vijzelde mijn Spaans op en ik genoot weer even van het Latino-leven. In oktober twee weken naar Maleisië en Singapore met mijn Surinaamse vriendin die ik eveneens nog uit mijn tropenjaren ken. We struinden door de straten van Kuala Lumpur, aten hete sambal en genoten van het strand van Penang. We maakten een 'vlucht' in de Singapore Flyer en 's avonds gingen we in onze mooiste outfits op de foto voor de adembenemend mooie, verlichte skyline van Singapore.

Halverwege het jaar veranderde ik van baan. Het afscheid bij de gemeente waar ik toen wegging was indrukwekkend, maar het was tijd voor iets nieuws. Ik ging detacheren in financiële dienstverlening en maakte een carrièreboost in banking. Ik kreeg een leaseauto en reed in een half jaar tijd 20.000 kilometer door het hele land. In de zomer voltooide ik projecten in Gorinchem, waar ik een heel leuk vriendengroepje aan over heb gehouden en in Zeeland. Honderden kilometers van huis, maar dat maakte me niets uit. Ik was lekker onderweg, leerde nieuwe mensen kennen en had de tijd van mijn leven.

In juni ging ik naar Brussel. Ik bracht quality time door met mams in het Atomium, bij Manneken Pis en op de Grote Markt. We genoten van de gezellige kleine straatjes, aten mosselen en shopped till we dropped in de Nieuwstraat. In augustus ging ik met vriendin M naar Berlijn. We huurden fietsen en baanden ons een weg door het drukke verkeer van de Duitse hoofdstad om alle bezienswaardigheden aan te doen. Potsdamer Platz, Checkpoint Charly, Unter den Linden, het regeringsgebouw, Brandenburger Tor en natuurlijk de Muur (of tenminste, wat er nog van over is) aan de oostkant van de stad. We spraken belachelijk Duits met elkaar, waardoor we een heel weekend dubbel hebben gelegen van het lachen, waardoor het een tripje werd om nooit te vergeten.

De laatste twee maanden waren ietsje minder leuk, omdat het voor mijn werkgever moeilijk bleek een nieuw project voor me te vinden. Maar de gezellige decembermaand met mijn moeder's verjaardag, een geslaagde kerst en most of all een geweldig energiek concert van Coldplay maakte alles dubbel en dwars goed.

2011 was een topjaar. Het was geweldig. Het hele jaar ging alleen over mij en ik deed precies al die dingen die ik wilde doen, zonder me beperkt of schuldig te voelen. Heerlijk. En ongekend! Voor het eerst in weet ik hoeveel jaar gebeurde er niets vreselijks. Het was alleen maar goed, mooi en positief en ik kan me niet heugen dat ik me ooit zó goed heb gevoeld.

Ik hoop dan ook dat 2012 net zo geweldig als 2011 gaat worden. Een wintersportvakantie, een reisje naar Wenen, een trip naar New York én naar Suriname (in december) staan op de planning. Ik zal in juni dertig worden, wat ik echt een ding vind, maar ik zal dat heuglijke feit niet zomaar aan me voorbij laten gaan. Life is good. Really good.

Het enige wat nu nog ontbreekt is de cherry on the cake. En ik hoop dat die 'cherry' zich in 2012 ein-de-lijk laat zien!


Geen opmerkingen :

Een reactie posten