dinsdag 27 december 2011

KERST. THE DAY AFTER.

En toen zaten de kerstdagen er alweer op!

De tijd vliegt. Door drukte. Het begon afgelopen vrijdag al. Een shop-, eet- en filmdate in Breda met oud-collega’s van mijn eerste detacheringsopdracht van afgelopen zomer. Om half twee zat ik aldaar nog in de kroeg, waardoor ik pas om half vijf ‘s ochtends in mijn nestje lag.


Zaterdags belde broertjelief en zijn we samen nog even de stad in geweest om de laatste kerstinkopen te doen. Die avond - kerstavond - was ik zoals altijd alleen thuis en bestond mijn kerstmaal uit twee dikke, vette frikadellen speciaal (met ketchup!) van de cafetaria en zondags (eerste kerstdag) hebben we met de familie bij mam thuis heerlijk gegourmet en cadeautjes gegeven en gekregen. Het was leuk en gezellig, vooral omdat mijn broers allebei niet sporen en we constant dubbel van het lachen hebben gelegen. De dag eindigde bij de Musketier, waar ik oppaste met mijn alcoholconsumptie omdat ik de volgende ochtend, gisterochtend dus, moest werken.


Werken? Op tweede kerstdag? Ja. Bij een vriend, die een eigen bistro heeft. Aan het einde van de ochtend was er een brunch, waar ik een uurtje verkleed als Kerstman rond heb gelopen en in de namiddag begon het diner, waar ik voornamelijk achter de bar heb gestaan. Een uurtje of elf hebben we in totaal gedraaid (sommigen zelfs nog langer), waardoor ik gisteravond helemaal gevloerd mijn bedje inrolde, maar wel nadat ik mezelf eerst een geweldige voetmassage had gegeven.

Om half acht vanochtend ging de wekker weer, omdat ik een intakegesprek had bij een bank voor een nieuwe detacheringopdracht en toen ik vanmiddag bezig was met de was en boven wilde gaan stofzuigen, zag ik mijn bed. Ik besloot er even op te gaan liggen, maar voordat ik het wist viel ik in slaap en was het al donker toen ik weer wakker werd. Dat klinkt erger dan het is, want het was gelukkig pas vijf uur.

De rest van de week ben ik nog vrij. En leven we toe naar het nieuwe jaar. Naar 2012. Hopelijk heeft het gesprek van vanochtend zijn vruchten afgeworpen en kan ik in het nieuwe jaar met een nieuwe klus beginnen. Dat zou fijn zijn. Heel erg fijn.

Maar eerst nog oud & nieuw!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten