zaterdag 22 september 2012

ZOMER 2012

De laatste keer dat ik blogde moest ie nog begínnen en nu is ie alweer voorbij. De zomer. And it was one hell of a summer. 

Ik ging naar een gaaf concert van Pearl Jam in de net geopende Ziggo Dome eind juni (en bij het schrijven van dit stukje kan ik niet geloven dat dat alweer drie maanden geleden is). Ik baalde enigszins omdat we geen goede plaatsen hadden, maar vooral omdat mijn favoriete nummer Black niet werd gespeeld. Hét aller mooiste nummer ooit gemaakt, waar ik nog steeds niet naar kan luisteren zonder het droog te houden. De vrijdag die volgde op het concert besloot ik impulsief samen met een vriendin een hotel te boeken in Noordwijk. De plek waar ik toen werkte was vlakbij de kust en we hadden allebei zin om met onze kop in de wind uit te waaien op het strand. De volgende dag racete ik als een malle terug naar het oosten om met mijn broers, neef en nichten een supergezellige familiedag te houden.

Ik maakte met een collega Amsterdam voor een avondje/nachtje onveilig, ik dronk wijntjes op het dorpsfeest hier in het dorp, ik ging high tea-en op het terras in het zonnetje, ik at geregeld aan het strand in Noordwijk, ik ging een weekend naar Parijs met mijn lieve vriendin M, ik ging een heel weekend naar het strand met mijn lieve moedertje en als afsluiter ging ik eind augustus weer eens ver op reis. Met mijn lieve vriendin D.

Eerst naar Curaçao. Waar ik, toen ik op het vliegveld aankwam, meteen weer begreep waarom ik er bijna vijf (!) jaar geleden zo graag weg wilde. Ik bezocht er het North Sea Jazz Festival, waar ik flabbergasted was van het concert van Carlos Santana. Maar ook Marc Anthony kwam even zingen (en ik heb drie uur achter elkaar staan dansen. Zere vóéten dat ik had!) en Alicia Keys kwam een dag later (ja ja, het festival duurde twee dagen). Ook Maná, een Spaanstalige band uit Mexico, was er en ik werd meegesleurd naar jaren terug toen we op zaterdagavond gingen stappen op Mambo Beach en dansten op hun nummers. Toen ik in Argentinië was hadden ze een hele grote hit, een nummer dat ik helemaal uit mijn hoofd kende, maar juist dát nummer speelden ze niet en dat bezorgde een deja vu naar Pearl Jam twee maanden eerder.

Ik vervolgde de reis naar Miami, waar we in drie dagen tijd twee outlet malls leegshopten en ook nog tijd hadden om het centrum én Ocean Drive te bezichtigen. Voor het strand hadden we helaas geen tijd, want we moesten gauw door naar de Big Apple. Inderdaad, New York City. Waar ik me verbaasde over de drukte op Times Square en ik eigenlijk de ophef over het verschrikkelijke gebeuren daar niet begreep. Times Square is horrible! Maar alle andere bezienswaardigheden en het gewoon het in de stad zijn was ongelooflijk indrukwekkend. Het verkeer, de wolkenkrabbers (cloud scratchers? Nee! Sky scrapers!), de drukte, de mensen, het was één grote geweldige ervaring.

En toen kwamen we terug in Nederland. En was het half september. En zou de zomer officieel nog een weekje duren voordat de herfst zijn intrede zou doen. Tussen alle bedrijvigheid door heb ik ook nog gewoon gewerkt, inderdaad aan de andere kant van het land, waardoor ik constant onderweg was, bijna niet thuis was en dus voor een heleboel dingen veel te weinig tijd had.

Maar wat was het leuk! En wat heb ik genoten. Ik kan er nog veel meer over zeggen, want echt niet álles was leuk (integendeel! Er zijn ook een paar helemaal-niet-zo-leuke dingen gebeurd), maar ik denk dat onderstaande foto's mijn zomertje van 2012 goed in beeld brengen.

PS: Als je op de afbeelding klikt, wordt ie groot!


Geen opmerkingen :

Een reactie posten