donderdag 2 januari 2014

HAPPY 2014

Ik heb zo'n gevoel...


Een gevoel van, ik weet niet. Een goed gevoel. Een voorgevoel. Een goed voorgevoel. Een gevoel dat er iets groots staat te gebeuren. Geen idee wat. Maar er komt iets.

Alsof het buiten waait. De blaadjes opwaaien en elders weer neerdwarrelen. Af en toe maakt de wind zelfs lawaai. Loeit het. De blaadjes laaien steeds hoger op. Zelfs zwaardere dingen gaan de lucht in. Af en toe valt er iets neer. En hoor je kabaal. Terwijl de wind steeds harder in je oren suist. Dan weet je het. Het komt eraan.

Nu ook. De blaadjes dwarrelen al een tijdje en gaan steeds harder. Er komt iets aan. Een storm. Die even flink met de bezem overal doorheen gaat. En een puinhoop achter laat, waardoor je geneigd bent die puinhoop te verlaten en je je met de wind mee te laten voeren naar de plek waar de wind je maar naar toe brengt. Waar dat dan ook maar moge zijn.

Dat gevoel. Ken je dat? Hebben jullie dat ook?

Ik wel.

Het heet 2014 en ik heb zo'n gevoel dat het een goed jaar gaat worden. Niet groots of meeslepend, maar gewoon goed. Beter dan voorgaande jaren. Gewoon omdat dat zo voelt.

Ik heb zin in 2014!


Ik hoop dat het een goed jaar mag worden. Waarin wensen uitkomen. Waarin dromen waargemaakt worden. Waarin het dagelijks leven af en toe met wat leuks verrast wordt. Waarin mensen elkaar ontmoeten en er mooie, onvergetelijke dingen gebeuren. Waarin je lekker jezelf kan zijn, in alle rust tussen alle hectiek door. Waarin je veel lacht, maar af en toe ook huilt. Waarin je mooie momenten beleeft, maar waarin je ook af en toe met beide benen op de grond wordt gezet.

Dat 2014 dat allemaal maar mag zijn. Voor iedereen.

Daar drink ik een borrel op!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten