donderdag 13 augustus 2015

NIET THUIS!

"Ben jij nog wel eens thuis?"


De afgelopen twee dagen heb ik die vraag minstens vijf keer moeten aanhoren. Als het geen tien keer is. Omdat ik elk weekend op pad ben. En dat in geuren en kleuren op Facebook post. Tja, dan krijg je dat soort retorische vragen. Niet erg hoor. Helemaal niet. Leuk juist!

Want nee. Ik ben de laatste tijd maar weinig thuis.

Veel weg in de weekenden. Ik blogde er drie weken geleden in dit stukje al over. Het stukje waarin ik genoot van een vrije woensdag thuis in Denekamp als voorbereiding op alle tripjes die ik in het verschiet had in de weekenden die nog zouden komen.

Doordeweeks werk ik trouwens gewoon. Voor degene die dat niet wist. Dan ben ik dus overduidelijk ook niet thuis. Geen vakantie hoor. Maar zodra ik vrij ben, ga ik op pad. Lekker genieten. Van het mooie weer. De zon, de zomer. Fietsen, naar het strand. Etentjes, een festivalletje, wijntjes. Luxemburg, Duitsland, België. Met mam, op bezoek op de camping bij broer en schoonzus. Met vriendin M. Gewoon lekker weg. Gewoon omdat het kan. Gewoon zonder excuses. De hort op. Fijn!

Maar ook druk. Nee, ik klaag niet. Ik zou niet durven. Maar het is wel druk. Boodschappen doen in pauzes van het werk, omdat zaterdagen opgaan aan het uitvoeren van levensgenietende activiteiten, zondagen aan relaxen en maandagen aan terugreizen, struinen door steden en dagjes naar het strand. Komend weekend staat Amsterdam op de planning. En maandag ben ik vrij, zoals ik de afgelopen maanden elke maandag vrij was. En dan heb ik warempel niets in de planning. Behalve het aan straat zetten van de groene vuilnisbak, staat er niets in de agenda. Niets.

Of ik nog wel eens thuis ben? Nee. Of ja! Jawel! Aanstaande maandag. De hele dag. Een hele maandag thuis. In Denekamp. Ik kijk er nu al naar uit!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten