maandag 9 april 2012

PASEN ZONDER PAASGEVOEL

Ik had zaterdag op het nippertje nog een paar paastakken van mijn moeder gekregen. Ze waren er bij in geschoten dit jaar, maar dat vond ik niet eens erg. De eitjes en strikjes waarmee ik de takken van vorig jaar had versierd zouden gewoon een jaartje op zolder blijven liggen. Maar de tak kwam toch en ik hoopte dat daarmee ook een paasgevoel zou komen.

Maar dat kwam niet. Die avond gingen we uit eten naar Rib House Texas in Geesteren. Het was leuk. De ambiance was goed en het eten was heerlijk (vooral veel vlees!), maar het had natuurlijk niets met Pasen te maken. Gisteren ging ik op familiebezoek. Erg gezellig om bij te praten met een oom en tante die ik hooguit twee keer per jaar zie (lees: met Pasen en Kerst) en 's avonds zocht ik de gezelligheid op bij de Musketier, hier in Denekamp.

En voor je het weet is alweer tweede paasdag, na vieren 's middags. Mijn rolgordijn is nog naar beneden, omdat ik niet naar de regen buiten wil kijken. Ik zit met een spijkerbroek en een nagenoeg onopgemaakt gezicht op de bank, om straks weer richting moeders te gaan om daar wederom met mijn lieve familie de leftovers van het paasgebeuren op te eten.

En misschien ook een paar eieren. Om op het nippertje misschien toch nog in de paasstemming te komen.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten