dinsdag 15 januari 2013

WINTER IN DENEKAMP

Gisteren.

Ik had mam zondagavond al geappt. Of ze zin had om de volgende ochtend mee te gaan wandelen. Mits het droog zou zijn. Het had al gesneeuwd, dus de wereld was al wit. Het zou een mooie frisse winterwandeling worden. Maar toen ik gisterochtend wakker werd kwam de sneeuw met bakken uit de lucht.

Ik besloot maar een beetje in huis te gaan 'knooi'n'. Ik zou ook nog naar het nieuwe huis van mijn broertje gaan om te klussen, maar dat zou ik 's middags dan wel doen. Ware het niet dat het 's middags opeens opklaarde. Het stopte met sneeuwen en de zon begon te schijnen!

Ik belde mijn moeder. Of ze zin had om alsnog te gaan. Ze vond het een goed idee. En dus gingen we. Een maillot onder de spijkerbroek, Uggs aan de voeten, wanten aan de handen en een muts op het hoofd. Het was gewoon té zonde om niet even van het mooie maar steenkoude weer te genieten!



En toen 's avonds nog als een malle bij broertjelief aan de klus...

Geen opmerkingen :

Een reactie posten