woensdag 15 april 2015

ZOMER(S)DAGJE!

Het is nog geen twee weken geleden dat ik in bikini in het zonnetje zat.

In Torremolinos. In Zuid-Spanje. De laatste dag van mijn Andalusië-rondreis. Ik wilde eigenlijk de laatste nacht weer in Málaga doorbrengen (net zoals de eerste twee nachten), maar daar zat alles vol. Pasen stond voor de deur. Of het was heel duur. Of ik moest op een slaapzaal in een hostel dat nog wel betaalbaar was. Dat wilde ik niet. Dus ik zocht een hotel in de buurt van het vliegveld. En toen kwam ik in Torremolinos uit. Ook goed, vond ik. Als ik maar kon slapen.

Ik boekte het hostel, niet verwacht dat het veel bijzonders zou zijn. Maar dat was het wel. Een huis. Met een tuin. Met een hele mooi Mediterraanse tuin. Mijn kamer was nog niet klaar toen ik aankwam, maar dat vond ik allerminst erg. Ik plofte in de loungeset in de tuin en heb heerlijk een klein uurtje zitten lezen. In de prachtige tuin. Met een grote boom, veel groen en een prachtige geranium (mijn guilty pleasure, geraniums). Het hostel heette zelfs Los Geranios. Dat ik op mijn allerlaatste dag nog op zo'n mooie plek terecht zou komen.

Na het inchecken ging ik op pad. Naar het centrum en ik wilde naar het strand. Maar ik vond geen parkeerplek en was het al snel zat. Ik reed terug naar de prachtige tuin en plantte mezelf voor mijn kamertje in een stoel. In mijn bikini met het boek waar ik al dagen in las. In de zon. Factor dertig op mijn huid. Zitten. In de tuin, bestraat met beton vol met scheuren (eigenlijk best mooi!) en omringd met geraniums. Het was 22 graden. Heerlijk!

Vandaag was het weer 22 graden. Gewoon in Denekamp! En omdat een collega verlaat Pasen vierde dit weekend en ik afgelopen maandag voor haar gewerkt heb, was ik vandaag de hele dag vrij. De hele dag. Vrij! In de warmte en de heerlijke zon!

Ik ging naar mijn broer. En zat heerlijk in de tuin, samen met Lise, mijn nichtje dat inmiddels al zeven maanden is. We dronken een biertje in het zonnetje, aten een broodje, gaven Lise een fruithapje en wat melk. Zo fijn! Daarna naar mijn vriendin M. We zaten in haar tuin, in de zon en gingen even op de fiets met haar dochtertje. Heerlijk!

De eerste zomerse dag van 2015 is een feit. Mensen op straat. Tulpen in bloei. Overal bloesems. En dan die magnolia's overal. Zo mooi! De mooie tijd komt er weer aan. Ik word er blij van!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten